11 клас Біологія (стандарт)

Навчальна програма з біології для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. (Наказ МОНУ № 1407 від 23.10.2017 р).

Підручник «Біологія і екологія (рівень стандарту)» підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти Соболь В. І.- Кам'янець-Подільський: Абетка, 2019

 Тема 5. АДАПТАЦІЇ

ПАДЛЕТ ДОШКА 👈ТИСНИ

Урок № 5. Первинний інструктаж. Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Принцип єдності організмів та середовища мешкання.
  
Урок № 6. Загальні закономірності формування адаптацій. Поняття про преадаптацію та постадаптацію. Властивості адаптацій.
   ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 7. Формування адаптацій на молекулярному та клітинному рівнях організації. Стратегії адаптацій організмів.
   
Урок № 8. Поняття про екологічно пластичні та екологічно непластичні види. Поняття про адаптивну радіацію.
                                       ПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈ТИСНИ
Урок № 9. Життєві форми тварин та рослин як адаптації до середовища мешкання.
Урок № 10. Екологічна ніша як наслідок адаптацій організмів певного виду до існування в екосистемі.
 
Урок № 11Поняття про спряжену еволюцію (коеволюцію) та коадаптацію.
Урок № 12. Тематичний блок 2. Основні середовища існування та адаптації до них організмів: водне середовище. 
  
Урок № 13. Основні середовища існування та адаптації до них організмів: ґрунтове та наземно-повітряне середовище.
  
Урок № 14. Способи терморегуляції організмів
Урок № 15. Симбіоз та його форми.
Урок № 16. Організм як середовище мешкання.
 
Урок № 17. Практична робота 1. Інструктаж з БЖ.  Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування.
 
Урок № 18. Поширення паразитизму серед різних груп організмів. 
   КОНСПЕКТ ДО УРОКУ 👈ТИСНИ
Пройти тест 👈ТИСНИ
Урок № 19. Адаптації паразитів до мешкання в організмі хазяїна. Відповідь організму хазяїна на оселення паразитів.
Урок № 20. Адаптивні біологічні ритми біологічних систем різного рівня організації. Типи адаптивних біологічних ритмів організмів. Фотоперіодизм та його адаптивне значення.
 
Урок № 21. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Адаптація».

Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя

ПАДЛЕТ ДОШКА 👈ТИСНИ

Урок № 22. Первинний інструктаж. Науки, що вивчають здоров’я людини. Принципи здорового способу життя. Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок.
  
Урок № 23. Безпека і статева культура.
  
Урок № 24.Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків.
 
   
Урок № 25. Вплив стресових факторів на організм людини. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. Навчальний проєкт: Особиста програма зміцнення здоров’я.
 Робочий аркуш 👈ТИСНИ
Урок № 26. Імунна система людини, особливості її функціонування.
            Цікаво з наукою👈ТИСНИ
Урок № 27. Імунокорекція. Імунотерапія.
ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 28. Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних  захворювань людини.
  
Урок № 29. Профілактика інвазійних  захворювань людини, захворювань, що передаються статевим шляхом.
Урок № 30. Контрольна робота № 2 з теми «Біологічні основи здорового способу життя».  КР № 1👈ТИСНИ

Тема 7.  Екологія 

Урок № 31. Предмет вивчення екології, її завдання та методи.
  
Урок № 32. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони.
 
Урок № 33. Екологічні чинники та їхня класифікація. 
Урок № 34.Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. Стено- та еврибіонтні види.
 
ОНЛАЙН-УРОК👈ТИСНИ Інтерактивна вправа 👈ТИСНИ  ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 35. Популяції. Класифікація та структура популяцій.
    
Урок № 36. Характеристики популяцій. Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах.
 ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 37. Властивості та характеристики екосистем.
  
Урок № 38.Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. Проєкт: Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних).
Урок № 39. Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем.
  
Урок № 40. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій.
ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 41. Агроценози, їхня структура та особливості функціонування.  
Шляхи підвищення продуктивності агроценозів.
 КОНСПЕКТ 👈ТИСНИ 
Урок № 42. Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.
   
КОНСПЕКТ 👈ТИСНИ
Урок № 43. Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери.
  
Урок № 44. Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи.
  
Урок № 45. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу з теми «Екологія».  ПІДСУМКОВА РОБОТА З ТЕМИ 👈ТИСНИ

Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування.

Урок № 46. Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні.
Урок № 47. Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля.
   
Урок № 48. Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.
   
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ 👈ТИСНИ    ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 49. Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм.
Урок № 50. Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів.
Урок № 51. Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери.
Урок № 52. Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди.
 
Урок № 53. Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України.
  
КОНСПЕКТ 👈ТИСНИ    ТЕСТ 👈ТИСНИ  
Урок № 54. Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку.
       СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА 👈ТИСНИ
Урок № 55. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля.
  
Урок № 56. Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону.
 
Урок № 57. Контрольна робота № 2 з теми: «Сталий розвиток та раціональне природокористування». Тематичне оцінювання 5

Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології.

Урок № 58. Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів.
  
                                     КОНСПЕКТ👈ТИСНИ
Урок № 59. Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи.
  
 КОНСПЕКТ 👈ТИСНИ
Урок № 60. Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості.
  
Урок № 61. Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. Генна інженерія людини: досягнення та ризики.
Урок № 62. Досягнення трансплантології, репродуктивної медицини та донорства. Проєкт (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо). Клонування організмів. Нанотехнології в біології. Трансгенні організми: за і проти.
   
Урок № 63. Біоетичні проблеми сучасної медицини.
   
Урок № 64. Сучасна біотехнологія та її основні напрямки.
  
ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 65. Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології.
 
Урок № 66.Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації.
 
КОНСПЕКТ ДЛЯ УЧНІВ 👈ТИСНИ  ТЕСТ 👈ТИСНИ
Урок № 67. Повторення та корекція знань з теми «Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології».
Урок № 68. Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства.
 
Урок № 69. Повторення та узагальнення навчального матеріалу.
Урок № 70. Повторення та узагальнення навчального матеріалу. Тематичне оцінювання 6.
                                  ПРОЄКТИ УЧНІВ 👈ТИСНИ

Немає коментарів:

Дописати коментар