8 клас Біологія

Біологія 8 клас Н.Ю. Матяш, Л.І. Остапченко, О.М. Пасічніченко, П.Г. Балан,- К.: Видавництво "Генеза", 2021 👈ТИСНИ 

Mozaik Education 👈ТИСНИ 3D 👈ТИСНИ

ВСТУП
УРОК № 3. Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.
УРОК № 4. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.
 

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА

УРОК № 5. Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.
 
УРОК № 6. Тканини. Лабораторне дослідження 1: ознайомлення з препаратами тканин людини.
УРОК № 7. Органи. Фізіологічні системи. Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.
  
 
УРОК № 8. Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.  Імунна регуляція.
УРОК № 9. Узагальнення знань. Тематичне оцінювання 1. 
ТЕСТОВА РОБОТА 👈 ТИСНИ 

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ 

УРОК № 10. Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Лабораторні дослідження 2:  мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;
    

  
УРОК № 11. Огляд будови скелета.
УРОК № 12. Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.
УРОК № 13. Робота м’язів.   Втома м’язів Основні групи скелетних м’язів. Лабораторні дослідження 3: розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.
УРОК № 14. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи.
УРОК № 15. Проєкт (за вибором). Гіподинамія- ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я. Тематичне оцінювання 2.

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ 

УРОК № 17. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.
  
УРОК № 18.Харчування та обмін речовин. Дослідницький практикум №1.
Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.
 
УРОК № 19. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проєкт: Збалансоване харчування.
  

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ

УРОК № 20. Значення травлення. Система органів травлення.
   
УРОК № 21. Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині та шлунку.
Лабораторні дослідження 4: зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). Дослідницький практикум №2.  Дія ферментів слини на крохмаль.
  
  
УРОК № 22. Процес травлення в кишечнику.
 
УРОК № 23. Регуляція травлення.
 
УРОК № 24. Харчові розлади та їх запобігання.
  
УРОК № 25. Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення». КОНТРОЛЬНА РОБОТА 👈 ТИСНИ

ТЕМА 5. ДИХАННЯ.

УРОК № 26. Значення дихання.   Система органів дихання.
   
КОНСПЕКТ ДО УРОКУ 👈 ТИСНИ ПЛАКАТ 👈 ТИСНИ
УРОК № 27.Газообмін у легенях і тканинах
УРОК № 28. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.
   
ТЕСТОВА РОБОТА 👈 ТИСНИ
УРОК № 29. Профілактика захворювань дихальної системи.
УРОК № 30. Узагальнення вивченого матеріалу за І семестр. Тематичне оцінювання 3. ПІДСУМКОВА РОБОТА 👈 ТИСНИ

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН

УРОК № 31. Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа.
УРОК № 32. Еритроцити. Групи крові та переливання крові.
  
УРОК № 33. Лейкоцити, тромбоцити. Зсідання крові.  Лабораторна робота: 1. Мікроскопічна будова крові людини. 
 
  
УРОК № 34. Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД.
  
УРОК № 35. Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця. Лабораторні дослідження 5: вимірювання частоти серцевих скорочень.
   
КОНСПЕКТ 👈 ТИСНИ
УРОК № 36. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.
  
УРОК № 37. Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.
 
  

УРОК № 38. Узагальнення по темі « Транспорт речовин». Тематичне оцінювання 4.

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ

УРОК № 39. Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи.
 
 
УРОК № 40. Захворювання нирок та їх профілактика. 
 
 

ТЕСТОВА РОБОТА 
👈 ТИСНИ
УРОК № 41. Значення і будова шкіри. Терморегуляція. 
  
УРОК № 42. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх.  Проєкт. Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою профілактика.
  

                   ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ                            СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА  

УРОК № 43. Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.
  
УРОК № 44. Спинний мозок.
 
УРОК № 45. Головний мозок.  Лабораторні дослідження 6. Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).
 
УРОК № 46. Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.
  

УРОК № 47. Профілактика захворювань нервової системи.
  

       ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ                       СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ

УРОК № 48. Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.
  
УРОК № 49. Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.
УРОК № 50. Сприйняття світла, кольору, простору Лабораторні дослідження 7: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока
  
УРОК № 51. Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.  Лабораторні дослідження 8: вимірювання порога слухової чутливості.
УРОК № 52. Сенсорні системи смаку, нюху.
                          
                                                        ОНЛАЙН УРОК👈 ТИСНИ 
УРОК № 53. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
 
УРОК № 54. Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи» Тематичне оцінювання 5.

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ

УРОК № 55. Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.
  
 
УРОК № 56. Умовні та безумовні рефлекси.  Інстинкти.  Лабораторне дослідження 9: визначення реакції зіниць на світло.
   
УРОК № 57. Мислення та свідомість .
  
УРОК № 58. Мова. Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження 10: дослідження різних видів пам’яті.
УРОК № 59. Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. 
УРОК № 60. Сон. Біоритми.
УРОК № 61. Узагальнення по темі «Вища нервова діяльність». Контрольна робота №2. Тематичне оцінювання 6

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА

УРОК № 62. Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції

УРОК № 63. Профілактика захворювань ендокринної системи. Проєкт. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика.

 

УРОК № 64. Взаємодія регуляторних систем.
 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ 

УРОК № 65. Будова та функції  репродуктивної системи.
   
УРОК № 66. Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність.
 
УРОК № 67. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.
  
УРОК № 68. Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.
  
УРОК № 69. Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму
УРОК № 70. Повторення вивченого. Тематичне оцінювання 8.

Немає коментарів:

Дописати коментар