5 клас НУШ Пізнаємо природу

КОНСПЕКТИ УРОКІВ 👈 ТИСНИ

Розділ 1.Пізнаємо світ науки. 

Тема 1. Знайомство з наукою. 

Урок № 1. Інструктаж з БЖД. Наука. Природничі науки. Наукові терміни і фактиПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈 Тисни  
   
Урок № 2. Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені- природодослідники.
 
Урок № 3. Значення науки і техніки.

Тема 2. Науковий метод пізнання 

Урок № 4. Роль органів чуття у вивченні природи.  Практична робота. Дослідження дрібних предметів за допомогою  лупи.
  
Урок № 5. Спостереження. Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання.
  



 Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання

Урок № 6. Фізична величина. Одиниця фізичної величини. Вимірювальні прилади та інструменти . 
  

Урок № 7. Вимірювальні прилади та інструменти.
 
Урок № 8. Маса. Еталони маси. Вимірювання маси. 
Практична робота. Порівняння та визначення мас.
 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈 ТИСНИ

Урок № 9. Довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму.

Практична робота. Вимірювання об’єму тіла неправильної форми.
 
ПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈 ТИСНИ

Урок № 10. Температура. Час. Вимірювання температури і проміжків часу. Практична робота. Вимірювання температури води.

 Тематичне оцінювання.
  

Розділ 2. Пізнаємо будову речовин. 

Тема 1. Тіла та речовини 

 Урок № 11. Фізичні тіла. 
      
Урок № 12. Частинки речовини – атоми та молекули.
 
Урок № 13. Різноманітність речовин, їхні властивості та застосування.
  

  Тема 2. Три стани речовини.

Урок № 14. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.
  
Урок № 15. Властивості твердих тіл, рідин і газів  та їх пояснення на основі знань про будову речовини.
Урок № 16. Явище дифузії. Вплив температури н швидкість дифузії. Дифузія в природі та організмі людини.
  
Урок № 17. Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною.
 

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини 

Урок № 18.  Вода як розчинник. Розчини у природі, побуті та організмі людини.                 
    
Урок № 19.  Приготування та вивчення розчинів. Практична робота № 3.  Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин.Тематичне оцінювання    
            ПІДСУМКОВИЙ ТЕСТ з теми 👈ТИСНИ        

  

Розділ 3. Пізнаємо нашу планету

Тема 1. Наша планета – Земля 
Урок № 20. Гіпотеза виникнення Землі.  Будова і склад Землі.
     
Урок № 21. Мінерали та гірські породи. Корисні копалини. Практична робота. Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції. 
 
Урок № 22. Речовини підземного царства: метали і неметали.
 
Урок № 23. Руйнування гірських порід.

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. 
План місцевості 
Урок № 24. Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті. 
 
Урок  № 25. Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів.
Вимірювання відстаней на місцевості й карті. Практична робота.
Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом.
  
Урок  № 26. Фізична карта України. Значення географічної карти в житті і діяльності людини. 
Урок  № 27. Від карти до плану. Полярна й маршрутна зйомки місцевості. Практична робота. Креслення простого плану місцевості.

                                 Тема 3. Суходіл на Землі.

Урок  № 28. Материки і частини світу. Острови, півострови й архіпелаги. Практична робота. Позначення на контурній карті світу, номенклатури поданої в тексті.
  
Урок  № 29. Рельєф земної поверхні та його зображення на фізичній карті. 
     
  
Урок  № 30. Як змінюється поверхня Землі. Практична робота. позначення на контурній карті України номенклатури, поданої в тексті.  Тематичне оцінювання. ТЕСТ 👈ТИСНИ.

Тема 4. Вода на Землі 

Урок  № 31. Розподіл води на поверхні Землі. Колообіг води в природі. Значення води для життя на Землі.
  

ТЕСТОВА РОБОТА 👈ТИСНИ 
Урок  № 32. Дослідження океанів і морів.
  
  • Користуючись різноманітними джерелами інформації, складіть характеристику океану  за планом:
            1. Площа.
            2. У яких півкулях розміщений.
            3. Береги яких материків омиває.
            4. Найглибша западина (глибина, м).
            5. Моря.
            6. Найбільші острови.
            7. Хто досліджував.
            8. Походження назви океану.
Урок  № 33. Води суходолу: річки й озера своєї місцевості, України, світу.
 

Урок  № 34. Робота води в природі.
ПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈ТИСНИ     РОБОЧИЙ АРКУШ 👈ТИСНИ
Урок  № 35. Охорона водойм. Самоочищення  води в природі

Тема 5. Повітряна оболонка Землі 

Урок  № 36. Склад і властивості повітря.
  

Урок  № 37. Види опадів. Клімат. Повітря і погода. Прогноз погоди.
  
 
Урок  № 38. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини. Небезпечні погодні явища. 
   
Урок  № 39.  Значення та охорона повітря. Земля  унікальні планета. Тематичне оцінювання.
 

Розділ 4 Пізнаємо різноманіття організмів.

Тема 1. Світ живих організмів

Урок  № 40. Світ живих організмів (на прикладі представників основних груп живої природи). Рівні організації життя.
    

Тема 2. Клітина.

Урок  № 41. Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладах клітин рослин, тварин, грибів, бактерій).
Урок  № 42. Будова, різноманітність та функціонування клітин. Лабораторне дослідження. Робота з мікроскопом та приготування тимчасового  препарату.
 

Тема 3. Бактерії та віруси.

Урок  № 43 - 44. Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій  людиною.
   
Урок  № 45. Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини.
ТЕСТ "Бактерії та віруси" 👈ТИСНИ  Інтерактивна вправа 👈ТИСНИ 

Тема 4. Гриби. Лишайники

Урок  № 46. Особливості будови й життєдіяльності грибів. 
  
Урок  № 47. Різноманітність грибів, їхнє значення в природі та житті людини.  Практична робота. Дослідження будови гриба мукора.
    

Урок  № 48. Особливості будови й життєдіяльності лишайників.
 

Урок  № 49. Різноманітність лишайників, їхнє значення в природі і для людини.

  

 

Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття 

Урок  № 50. Різноманітність водоростей,  вищих спорових, насінних рослин.
  
  
Урок  № 51. Рослини навколо нас, їхнє пристосування до умов середовища.
  



Урок  № 52. Розпізнаємо рослини своєї місцевості.
                                       ПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈ЖМИ
Урок  № 53. Догляд і розмноження квіткових та городніх рослин.

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття. 

Урок  № 54. Тварини та їхня пристосованість до умов життя
 
Урок  № 55. Роль тварин у природі та для людини. Практична робота. Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості.
  
Урок  № 56. Збереження різноманіття      тваринного світу. Узагальнення розділу «Пізнаємо різноманіття організмів» (частина1).

Тема 7. Таємниці організму людини.

Урок  № 57. Системи органів людини та їхня  взаємодія. 
   
Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал
   
Урок  № 58. Опорно-рухова система організму людини
   
  ПРЕЗЕНТАЦІЯ 👈ТИСНИ      ТЕСТ 👈ТИСНИ Вікторина 👈ТИСНИ
Урок  № 59. Кровоносна та дихальна система організму людини. Практична робота. Як залежить частота серцевих  скорочень 
 від  активності людини   спокої, під час і після фізичного навантаження)
                          
Як кисень потрапляє в наш організм. 
  
Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі.
  
Захист нашого тіла ззовні і всередині
   
Урок  № 60. Травна система організму людини.
Урок  № 61. Видільна система та шкіра людини.
 
Урок  № 62. Нервова система та органи чуття людини. Тематичне оцінювання.
  

Розділ 5. Пізнаємо себе і світ.

        Тема 1. Ми і наше здоров’я.

Урок  № 63. Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини.  Здорове харчування.
  

  

Урок  № 64. Фізична активність. Режим дня і сну.
  

Урок  № 65. Емоції, стрес і здоров’я.
   

Тема 2. Ми та наше середовище життя.

Урок  № 66. Діяльність людини та довкілля.
  

Урок  № 67. Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини.

      Тема 3. Природні скарби України.

Урок  № 68. Збереження біорізноманіття України. Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття 

       Тема 4. Природа надихає.

Урок  № 69. Зв’язок людини з природою. Людина та природа у творчості українських та світових митців.
Урок  № 70. Узагальнення вивченого матеріалу. Тематичне оцінювання.



Немає коментарів:

Дописати коментар