9 клас

 Добірка ресурсів до кожної теми 👈 жми

Повторення. Кислоти

Тема 1. РОЗЧИНИ
Урок № 7. Первинний інструктаж з БЖД. Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини Суспензії, емульсії, аерозолі. Домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).
 
Урок № 8. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. 
                                            
Урок № 9. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. Поняття про кристалогідрати. Демонстрація 1. Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). Навчальні  проект № 2 «Вирощування кристалів солей.»
 

Урок 10. Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. Навчальний проект №3:Виготовлення розчинів для надання до медичної допомоги. 

Урок 11. Розрахункові задачі. 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовин.

Урок 12. Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

  

Урок 13. Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища

  

 

Лабораторні досліди №1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах 

Урок 14.Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. Навчальний проект №1: «Електроліти в сучасних в акумуляторах» 

 

Урок 15-16. Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. 
ПРЕЗЕНТАЦІЯ до уроку жми 👉 Урок 15-16
 
ЛАБОРАТОРНІ ДОСЛІДИ 
№ 4  "Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду"
№ 5 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються  виділенням газу»
№6 «Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води»

Урок 17.Практична робота №1: «Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах»Жми  👉 ІНСТРУКЦІЯ

Урок 18.Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів  гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

Урок 19.Практична робота №2:"Розв’язування експериментальних задач". 

Тема 2. ХІМІЧНІ РЕАКЦІЇ 

Урок 21. Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.
  
Урок 22. Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.
 

Урок 23. Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники

  ЖМИ  👉 ПРЕЗЕНТАЦІЯ

Урок 24. Складання рівнянь окисно-відновних реакцій. 

  ЖМИ 👉  ЗАВДАННЯ

Урок 25. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці

 

Урок 26. Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

   

Урок 27. Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників
  

Урок 28. Практична робота №3 Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій 

Урок 29-30. Оборотні й необоротні реакції.

Тема 3. ПОЧАТКОВІ ПОНЯТТЯ ПРО ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ 

Урок 33. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

Органічна хімія. Органічні речовини. Вступ до органічної хімії

   

Урок 34. Вуглеводні. Метан як представник насичених вуглеводнів


 

Урок 35. Гомологія. Гомологи метану (перші десять), їхні молекулярні і структурні формули та назви

ВІДЕОУРОК

Урок 36. Фізичні властивості. Реакція заміщення для метану.

Урок 37. Етен (етилен) і етин (ацетилен) як представники ненасичених вуглеводнів. Молекулярні і структурні формули. Фізичні властивості

 

Урок 38. Реакція приєднання для етену й етину (галогенування, гідрування).

  

Урок 39. Горіння вуглеводнів. Демонстрації 7. Горіння парафіну, визначення його якісного складу за продуктами згоряння

  

Урок 40. Розв'язування розрахункових задач 2.Обчислення об'ємних відношень газів за хімічними рівняннями.

 

Урок 41. Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену. Демонстрації 8. Ознайомлення зі зразками виробів із поліетилену. виявлення властивостей поліетилену: відношення до нагрівання, розчинів кислот, лугів. Навчальний проект №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект» Навчальний проект №11 «Використання полімерів: еколого-економічний аспект»

Урок № 42. Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля – природні джерела вуглеводнів. Навчальний проект №12 «Альтернативні джерела енергії.»

  

Урок № 43. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів

 

Урок № 44. Оксигеновмісні органічні речовини. Поняття про спирти, карбонові кислоти, жири, вуглеводи

Урок № 45. Метанол, етанол, гліцерол: молекулярні і структурні формули, фізичні властивості.

 

Урок № 46. Отруйність метанолу й етанолу. Згубна дія алкоголю на організм людини.

 

Урок № 47. Горіння етанолу. Якісна реакція на гліцерол.  Інструктаж з БЖД Лабораторний дослід №11 «Взаємодія гліцеролу з купрум (ІІ) гідроксидом». 

  

Урок № 48.  Етанова (оцтова) кислота, її молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

 

Урок № 49. Хімічні властивості етанової кислоти: електролітична дисоціація, дія на індикатори, взаємодія з металами, лугами, солями. Демонстрації. 9. Дія етанової кислоти на індикатори. 10. Взаємодія етанової кислоти з металами, лугами.

  
Урок № 51. Первинний інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Властивості етанової кислоти»

Урок 52. Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія. Домашній експеримент 2. Порівняння мийної дії мила та прального порошку вітчизняного виробника. Навчальний проект №14 «Виготовлення мила з мильної основи».

  
Урок № 53. Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.
   

Урок № 54. Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Навчальні проекти №15. Дослідження хімічного складу їжі; №16 Хімічний склад жувальних гумок; №17. Хімічний склад засобів догляду за ротовою порожниною.
  
Урок № № 55. Крохмаль і целюлоза – природні полімери. Якісні реакції на глюкозу і крохмаль. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди №12 «Взаємодія глюкози з купрум (ІІ) гідроксидом.»; №13 «Відношення крохмалю до води №14 «Взаємодія крохмалю з йодом. Домашній експеримент 3. Виявлення крохмалю в харчових продуктах
   

Урок № 56. Застосування вуглеводів, їхня біологічна роль. Представлення результатів навчальних проектів №15, №16; №17

Урок № 57. Нітрогеновмісні органічні речовини. Поняття про амінокислоти.

 

Урок № 58. Білки як біологічні полімери. Денатурація білків. Біологічна роль амінокислот і білків.

 
ДОСЛІДИ
  

Урок № 59. Значення природних і синтетичних органічних сполук.    Захист довкілля від стійких органічних забруднювачів. Навчальні проекти №18 «Друге життя паперу.»; №19 «Джерела органічного забруднення території, громади.

 

Урок № 59. Практична робота №5  «Виявлення органічних сполук у харчових продуктах.»

  

Урок № 62. Узагальнення знань з теми «Початкові поняття про органічні сполуки». 


Тема 4. РОЛЬ ХІМІЇ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА

Урок № 63. Багатоманітність речовин та хімічних реакцій. Взаємозв’язки між речовинами та їхні взаємоперетворення.

   

Урок № 64. Місце хімії серед наук про природу, її значення для розуміння наукової картини світу. 

Урок № 65. Хімічна наука і виробництво в Україні. Видатні вітчизняні вчені – творці хімічної науки.

  




























Немає коментарів:

Дописати коментар